Еру інтернету складно уявити без слова “відгук”. Що так сильно формує наше сприйняття? Залишати чи ні, довіряти чи ні – вибір кожного. Але ігнорувати таке інформаційне явище не виходить. Давайте поговоримо про це поняття.
Семантика слова досить складна. Ми розберемо відгук як термін з урахуванням двох словників.
Досить незрозуміло для першого разу. Причина – як такого окремого визначення у чистому вигляді тут немає. Словник складався досить давно. Зате широко описано слово «відкликати». І воно дуже багатогранне.
Можна відкликати звідкись, від когось до іншого місця і навіть відкликати до обіду (тобто покликати до столу). Відкликати – це ще й відманити (собак, наприклад). Нам, дітям лайків та постів, таке значення відкликання дивне. Але воно є. А ще відгук – це відповідь. Ось у такому значенні нас і цікавить поняття.
Корінь слова – “кликати, звати”, тобто говорити, називати. + Приставка від.
Ось третя варіація чудово підходить під сучасні реалії. До речі, саме у цьому словнику вперше змінилася семантика слова, і перше, головне значення зводиться до оцінного характеру.
Сьогодні в це практично неможливо повірити, але раніше люди спілкувалися без месенджера, мемасиків, повідомлень, а наживо. Очі в очі. Цей ланцюжок передачі інформації, звичайно, більш довгий, але дуже цікавий. Так і поширювалися відгуки.
Купила бабуся з одного кінця міста в гастрономі дефіцитний сир, зателефонувала сестрі по міському телефону чи телефону на вулиці, та приїхала, зайняла чергу, вистояла, отримала. Вирвав вдало дантист зуб, «сарафанне радіо» рознесло славу на віки, і до нього з’їжджаються мешканці з усього району. Недарма кажуть, що мова до Києва доведе.
Саме в доінтернетовський період стало зароджуватися стійке поняття репутації – особистої, ділової, іміджевої тощо. Тільки такі терміни не використовувалися. Але подумайте. Раніше натрапив на неякісну послугу, пішла чутка по місту – пиши – пропало. М’яко кажучи, провина обходилася дуже дорого.
Зараз чутки та відгуки поширюються одним клацанням мишки на комп’ютері, але так само і усуваються посиленою інформаційною атакою. Не дарма боти працюють.
Якщо коротко, то простіше і легше. Іноді просто немає бажання та часу шукати матеріал. Головні причини, чому люди читають відгуки:
Отже, узагальнюючи, можна запевнити, що відгуки потрібні для самоствердження – правильності чи неправильності вибору. Так улаштована психологія людини. Поєднується цікавість, прагнення не помилитися, недостатність знань про товар, послугу, предмет і пошук кращого варіанту. Все логічно, чи не так? Головне правило – не варто сліпо довіряти чужій оцінці. Завжди потрібно дивитися з кількох сторін і не забувати думати.