Що таке відгук?

Еру інтернету складно уявити без слова “відгук”. Що так сильно формує наше сприйняття? Залишати чи ні, довіряти чи ні – вибір кожного. Але ігнорувати таке інформаційне явище не виходить. Давайте поговоримо про це поняття.

 

Походження слова «відгук»

 

Семантика слова досить складна. Ми розберемо відгук як термін з урахуванням двох словників.

  • У найвідомішому тлумачному словнику – словнику Даля – відгуком називають відповідну, подібну, мовленнєву одиницю, що відштовхується від попереднього.

Досить незрозуміло для першого разу. Причина – як такого окремого визначення у чистому вигляді тут немає. Словник складався досить давно. Зате широко описано слово «відкликати». І воно дуже багатогранне.

Можна відкликати звідкись, від когось до іншого місця і навіть відкликати до обіду (тобто покликати до столу). Відкликати – це ще й відманити (собак, наприклад). Нам, дітям лайків та постів, таке значення відкликання дивне. Але воно є. А ще відгук – це відповідь. Ось у такому значенні нас і цікавить поняття.

Корінь слова – “кликати, звати”, тобто говорити, називати. + Приставка від.

 

  • У словнику Ожегова відгук вже описується як окреме поняття. Це: 1) відгук або луна (більш застаріла варіація трактування); 2) умовний пароль на щось; 3) оцінка когось чи чогось, думка про когось чи про щось.

Ось третя варіація чудово підходить під сучасні реалії. До речі, саме у цьому словнику вперше змінилася семантика слова, і перше, головне значення зводиться до оцінного характеру.

 

Як передавалися відгуки до появи Інтернету?

 

Сьогодні в це практично неможливо повірити, але раніше люди спілкувалися без месенджера, мемасиків, повідомлень, а наживо. Очі в очі. Цей ланцюжок передачі інформації, звичайно, більш довгий, але дуже цікавий. Так і поширювалися відгуки.

Купила бабуся з одного кінця міста в гастрономі дефіцитний сир, зателефонувала сестрі по міському телефону чи телефону на вулиці, та приїхала, зайняла чергу, вистояла, отримала. Вирвав вдало дантист зуб, «сарафанне радіо» рознесло славу на віки, і до нього з’їжджаються мешканці з усього району. Недарма кажуть, що мова до Києва доведе.

Саме в доінтернетовський період стало зароджуватися стійке поняття репутації – особистої, ділової, іміджевої тощо. Тільки такі терміни не використовувалися. Але подумайте. Раніше натрапив на неякісну послугу, пішла чутка по місту – пиши – пропало. М’яко кажучи, провина обходилася дуже дорого.

Зараз чутки та відгуки поширюються одним клацанням мишки на комп’ютері, але так само і усуваються посиленою інформаційною атакою. Не дарма боти працюють.

 

Чому люди читають відгуки?

 

Якщо коротко, то простіше і легше. Іноді просто немає бажання та часу шукати матеріал. Головні причини, чому люди читають відгуки:

  • Ми знайомимося з відгуками, тому що хвилююче перед покупкою, хочеться зробити вигідно для себе і не розчаруватися.
  • Якщо дається об’єктивна оцінка – такий інструмент вважається дуже ефективним навіть у масштабах економіки, а чи не просто сфери торгівлі. Але не варто забувати, що такий спосіб активно використовується «чорними» піарниками для просування того, що безкоштовно брати не хочеться.

 

Отже, узагальнюючи, можна запевнити, що відгуки потрібні для самоствердження – правильності чи неправильності вибору. Так улаштована психологія людини. Поєднується цікавість, прагнення не помилитися, недостатність знань про товар, послугу, предмет і пошук кращого варіанту. Все логічно, чи не так? Головне правило – не варто сліпо довіряти чужій оцінці. Завжди потрібно дивитися з кількох сторін і не забувати думати.

Rating